Heb jij geldangst?
Wat een top tekst Anne!
En zo mee eens.
Ik werd getriggerd door jouw titel want in alle gesprekken die ik heb met ondernemers hoor ik dit ook. Keep up the good work!
Marja
Lieve Anne, eigenlijk is wat jij doet ook een vorm van kunst.
Met je tomeloze energie en je stroom persoonlijk gerichte nieuwsbrieven met steeds weer relevante onderwerpen maak je mensen enthousiast om wat te leren waar ze beter van worden
Oh Anne, ik word zo blij van jou manier van communiceren! Het spreekt me helemaal aan.
Hi Anne, wat een mooi moment om deze mail van jou te krijgen.
Deze opsteker had ik nodig, dank je!
Tessa
Hoi Anne, dank je wel voor je mail. Het was erg leuk om het in mijn inbox te zien verschijnen. Het helpt om vandaag de dag door te komen. Thanks
Lieve Anne, dank je wel voor je mooie e-mail! Dat heeft iedereen nodig, toch?
Dank je Anne, voor de positieve woorden.
Goedemorgen Anne, weer zo'n inspirerende tekst van jou 😊.
De meeste mails die iemand mij dagelijks stuurt meld ik af of klik ik direct weg.
Maar die van jou niet.
Ik wordt altijd blij van het positivisme dat van jouw mail uit gaat.
Geld en ik heb regelmatig een appeltje met elkaar te schillen.
Ik balanceer tussen ‘er is genoeg, waar maak ik me druk om’ tot ‘als ik straks maar genoeg pensioen heb om comfortabel te leven’.
Ik weet niet of deze houding van heen en weer waggelen tussen die twee uitersten apart is. Herken jij dit? Laat het me weten, ben benieuwd.
Wist je dat er zoiets is als geldangst?
Dat is niet dat je bang bent voor geld, maar als je geldangst hebt, ben je bang om niet genoeg geld te hebben.
Veel ondernemers hebben dit.
Wat ik zeker weet is dat er een overvloed aan geld is. Er is echt heel veel geld.
Je moet het alleen zien te bemachtigen.
Als ondernemer krijg je meer geld als anderen het aan je geven.
Een ondernemer met geldangst is bang dat mensen geen geld aan hem willen geven. Niet genoeg in ieder geval.
Misschien heb je mensen wel eens ooit horen zeggen: “Geld is energie”.
Dat is natuurlijk niet waar.
Geld is een substantie van metaal of papier. Misschien zeg je nu: “en van plastic”.
Dat is ook niet waar, want een bankpas of een creditcard is geen geld. Als jij geen geld op de bank hebt staan, kun je nog zoveel pasjes hebben, maar ze vertegenwoordigen geen geld.
Je zou geld wel als energie kunnen zien, omdat het door de wereld heen stroomt zonder daadwerkelijk gezien te worden als metaal of papier.
Maar als ondernemer wil je het liefst toch echt geld in je kassa of op de bank.
Een ondernemer wil geen energie. Daar hebben we meestal al genoeg van, toch?
Maar goed, nu denk je misschien, allemaal leuk Anne, ik moet er dus voor zorgen dat mensen geld aan me geven, maar hoe doe ik dat?
Gewoon vragen.
Je vraagt aan mensen: ‘Wil je mij geld geven?”.
Meestal willen mensen je alleen geld geven in ruil voor iets anders.
Ook als je ‘non-profit’ bent, of een goed doel.
Dus simpel gezegd moet datgene wat jij geeft in ruil voor geld, iets zijn wat die ander wil hebben.
Nodig heeft, of denkt nodig te hebben.
Het probleem is dat veel potentiële klanten helemaal niet weten dat ze jou, je product of dienst nodig hebben.
Dat wil zeggen dat zij jou niet gaan zoeken of vinden.
Dat betekent dat jij die mensen moet vinden die jouw ding (product of dienst) nodig hebben, en hen er van bewust moet maken dat ze het probleem, verlangen of de behoefte hebben dat jouw product of dienst oplost.
Zodat ze geld aan jou gaan geven.
Dat heet marketing.
Interessant hè? Maar wel omslachtig, zul je denken.
Toch is het helemaal niet omslachtig.
Dit is een dimensie aan marketing, die jij al machtig bent.
Het is een techniek, strategie, toepassing, die er voor zorgt dat mensen die niet weten dat ze jouw ding nodig hebben, er van bewust maakt dat ze het wel nodig hebben.
Dus iemand heeft een probleem, droom, verlangen of behoefte.
Hij weet nog niet dat ie geholpen is met jouw product of dienst.
Dat moet jij hem dus leren.
Of iemand heeft een verlangen en weet niet dat jouw product bestaat.
Dat moet jij hem dus leren.
Of iemand weet niet dat ie probleem XYZ heeft dat opgelost kan worden met jouw product.
Dat moet jij hem dus leren.
Dit klinkt heel ingewikkeld, maar dat is het niet.
En dit alles is ook geen manipulatie, dit is helpen.
Hoe jij meer mensen kunt helpen, die jou nodig hebben, hoe meer mensen je kunt bewegen jouw klant te worden.
Dit heet Educatiemarketing.
Ik pas het al bijna 10 jaar toe met geweldig resultaat.
Ik kan het je leren.
Ik kan je leren Educatie Marketing toe te passen.
Een vorm van helpende, sociale marketing die door mij dagelijks met succes wordt toegepast.
Wil jij die methode ook leren? Doe dan donderdag mee met de Gratis Online Workshop ‘Magnetische Marketing’.
Deze workshop is speciaal bedoeld voor jou als je online workshops of webinars geeft, of een (online) cursus, event of programma hebt.
Maar de methode werkt ook heel goed als je een (web)winkel hebt, of een praktijk, winkel of ander bedrijf hebt.
Doe je mee? Meld je snel aan:
https://www.fanfactor.nl/online-workshop-veel-deelnemers
liefs,
Anne
PS: Deze workshop is ook geschikt als je geen geldangst hebt, maar gewoon heel veel mensen wilt helpen.
PS2 Vanochtend doneerde ik weer € 10,00 van elke bestelling aan het Vergeten Kind. De stand is vandaag € 2756,00!
Je kunt ook natuurlijk nog steeds doneren. We gaan gewoon door, stapje voor stapje naar € 10.000,00 deze maand:
https://actie.hetvergetenkind.nl/actie/fanfactor-anne-raaymakers
PS3: Of lees mijn blogs over Het Vergeten Kind op:
https://www.fanfactor.nl/blog/
Elke dag een mail van Anne
Abonneer je op mijn dagelijkse coachingmail om jou als ondernemer onweerstaanbaar te maken.
Ik stuur je (bijna) dagelijks een ontboezeming, ervaring, idee, inspiratie of gewoon een leuke story.