“Waarom staan je schoenen op het aanrecht? Stop met het pesten van je broer en voor de miljoenste keer: chocolade is geen ontbijt!”
Dit is hoe jaren geleden mijn ochtenden klonken, meestal.
Waarschijnlijk zeggen mijn kinderen dit soort dingen nu iedere ochtend tegen hun kinderen.
Gelukkig had je in mijn tijd niet van die perfect gepolijste Instagram Mama’s met een opgeruimd huis en kinderen die allemaal gekleed zijn in tinten wit en brique.
Maar er waren wel mama’s die opgetut en wel aan school verschenen en dan afkeurend (dacht ik) keken naar mijn joggingpak en slippers.
Ik heb er nu vrede mee dat, hoe vroeg ik ook opsta, er geen dansend Andrelon haar aan mijn bureau zit.
Afgezien van het ouderschap, wat heeft mijn ochtendroutine te maken met jouw bedrijf?
Het antwoord ligt in HERHALING…
Omdat onze potentiële klanten en klanten veel lijken op onze kinderen.
Druk, bezig en veel meer geïnteresseerd in zichzelf dan in wat jij te zeggen hebt.
En als je probeert die bubbel van het leven door te prikken, moet je duidelijk, beknopt en consistent zijn, als je een beetje hoop wilt hebben om gehoord te worden.
Als het om marketing gaat, denken de meesten van ons dat je het wiel opnieuw moet uitvinden, met nieuwe inhoud, nieuwe ideeën en glimmende dingen op de proppen moeten komen. Maar in feite is het juist het tegenovergestelde.
Denk aan je favoriete persoonlijke merk of bedrijf.
Ik wed dat je me in één zin kunt vertellen wat ze doen, waar ze over gaan.
Heb ik gelijk?
Waarom?
Omdat ze hun positionering in cement hebben gemetseld en jouw overvolle brein zijn binnengedrongen.
Met herhaling, herhaling, herhaling.
Je zou kunnen denken dat steeds hetzelfde verkondigen saai zou kunnen worden, maar er zijn honderden verschillende manieren om hetzelfde te vertellen.
Je zou een verhaal kunnen vertellen over een dag in je leven – zoals deze.
Je zou een klantenverhaal kunnen vertellen.
Je zou een stukje van je proces kunnen leren.
Een kijkje achter de schermen geven.
Een onmisbare tip delen.
Elk stukje van jouw content moet teruggaan naar jouw centrale boodschap en de reden van het bestaan van jouw bedrijf.
Scroll eens door de feed van jouw Instagram, Facebook, LinkedIn, blog en vraag jezelf af:
“Als ik een vreemde was, zou ik dan weten waar dit merk over gaat?”
Als het antwoord een “JA” is… Goed gedaan, blijf je ding doen.
Als het een “Misschien” of een grote vette “Nee” is, dan is het tijd om te stoppen met het geneuzel en te beginnen met het focussen op je boodschap.
Wees niet bang om jezelf te herhalen.
Net als kinderen heeft je publiek minstens 12 tot 20 herhalingen nodig om het te laten bezinken.
Dus ga naar buiten en zeg het luid, trots en vaak!
En heb je hulp nodig met je marketing. Wil je nieuwe geteste tools en handvatten van mij?
Doe dan mee met Fanfactory. Lees hier of deze club iets voor je is:
https://www.fanfactor.nl/cursussen/fanfactory/
Bespaar jezelf uren werk en stress en doe mee met de leukste ondernemersclub van Nederland en België.
liefs,
Anne