fbpx

Elke dag een mail van Anne

Abonneer je op mijn mails die jou als ondernemer weerbaar, sterk, veerkrachtig en onweerstaanbaar maken.

Je komt hiermee op mijn e-maillijst en je ontvangt (soms dagelijks) mijn e-mails. Zodra het je allemaal te veel wordt, kun je je met één klik uitschrijven.

  • Je voornaam

Wat een top tekst Anne!

En zo mee eens.

Ik werd getriggerd door jouw titel want in alle gesprekken die ik heb met ondernemers hoor ik dit ook. Keep up the good work!

Marja

Lieve Anne, eigenlijk is wat jij doet ook een vorm van kunst.

Met je tomeloze energie en je stroom persoonlijk gerichte nieuwsbrieven met steeds weer relevante onderwerpen maak je mensen enthousiast om wat te leren waar ze beter van worden

Kenneth

Oh Anne, ik word zo blij van jou manier van communiceren! Het spreekt me helemaal aan.

Jenny

Hi Anne, wat een mooi moment om deze mail van jou te krijgen.
Deze opsteker had ik nodig, dank je!

Tessa

Hoi Anne, dank je wel voor je mail. Het was erg leuk om het in mijn inbox te zien verschijnen. Het helpt om vandaag de dag door te komen. Thanks

Brigitte

Lieve Anne, dank je wel voor je mooie e-mail! Dat heeft iedereen nodig, toch?

Irma

Lieve Anne, dank je wel voor je mooie e-mail! Dat heeft iedereen nodig, toch?

Irma

Goedemorgen Anne,  weer zo'n inspirerende tekst van jou 😊.

De meeste mails die iemand mij dagelijks stuurt meld ik af of klik ik direct weg.

Maar die van jou niet.

Ik wordt altijd blij van het positivisme dat van jouw mail uit gaat.

Ron

schoenen op het aanrecht

Waarom staan je schoenen op het aanrecht?


“Waarom staan je schoenen op het aanrecht? Stop met het pesten van je broer en voor de miljoenste keer: chocolade is geen ontbijt!”

Dit is hoe jaren geleden mijn ochtenden klonken, meestal.
Waarschijnlijk zeggen mijn kinderen dit soort dingen nu iedere ochtend tegen hun kinderen.

Gelukkig had je in mijn tijd niet van die perfect gepolijste Instagram Mama’s met een opgeruimd huis en kinderen die allemaal gekleed zijn in tinten wit en brique.

Maar er waren wel mama’s die opgetut en wel aan school verschenen en dan afkeurend (dacht ik) keken naar mijn joggingpak en slippers.

Ik heb er nu vrede mee dat, hoe vroeg ik ook opsta, er geen dansend Andrelon haar aan mijn bureau zit.

Afgezien van het ouderschap, wat heeft mijn ochtendroutine te maken met jouw bedrijf?

Het antwoord ligt in HERHALING…

Omdat onze potentiële klanten en klanten veel lijken op onze kinderen.

Druk, bezig en veel meer geïnteresseerd in zichzelf dan in wat jij te zeggen hebt.

En als je probeert die bubbel van het leven door te prikken, moet je duidelijk, beknopt en consistent zijn, als je een beetje hoop wilt hebben om gehoord te worden.

Als het om marketing gaat, denken de meesten van ons dat je het wiel opnieuw moet uitvinden, met nieuwe inhoud, nieuwe ideeën en glimmende dingen op de proppen moeten komen. Maar in feite is het juist het tegenovergestelde.

Denk aan je favoriete persoonlijke merk of bedrijf.

Ik wed dat je me in één zin kunt vertellen wat ze doen, waar ze over gaan.

Heb ik gelijk?

Waarom?

Omdat ze hun positionering in cement hebben gemetseld en jouw overvolle brein zijn binnengedrongen.

Met herhaling, herhaling, herhaling.

Je zou kunnen denken dat steeds hetzelfde verkondigen saai zou kunnen worden, maar er zijn honderden verschillende manieren om hetzelfde te vertellen.

Je zou een verhaal kunnen vertellen over een dag in je leven – zoals deze.

Je zou een klantenverhaal kunnen vertellen.

Je zou een stukje van je proces kunnen leren.

Een kijkje achter de schermen geven.

Een onmisbare tip delen.

Elk stukje van jouw content moet teruggaan naar jouw centrale boodschap en de reden van het bestaan van jouw bedrijf.

Scroll eens door de feed van jouw Instagram, Facebook, LinkedIn, blog en vraag jezelf af:

“Als ik een vreemde was, zou ik dan weten waar dit merk over gaat?”

Als het antwoord een “JA” is… Goed gedaan, blijf je ding doen.

Als het een “Misschien” of een grote vette “Nee” is, dan is het tijd om te stoppen met het geneuzel en te beginnen met het focussen op je boodschap.

Wees niet bang om jezelf te herhalen.

Net als kinderen heeft je publiek minstens 12 tot 20 herhalingen nodig om het te laten bezinken.

Dus ga naar buiten en zeg het luid, trots en vaak!

En heb je hulp nodig met je marketing. Wil je nieuwe geteste tools en handvatten van mij?

Doe dan mee met Fanfactory. Lees hier of deze club iets voor je is:

https://www.fanfactor.nl/cursussen/fanfactory/

Bespaar jezelf uren werk en stress en doe mee met de leukste ondernemersclub van Nederland en België.

liefs,

Anne




Sorry als ik je tere hartje pijn doe


Vandaag is het ‘Dag van de Ondernemer’.

Dat geeft mij de gelegenheid eens iets bij je aan te kaarten.

Het heeft te maken met jouw ondernemerschap, jouw ondernemers-eigenschappen en Black Friday.

Ik vind MOED namelijk een van de belangrijkste eigenschappen van een ondernemer.

Er is moed voor nodig om een bedrijf te starten.

Er is moed voor nodig om te investeren.

Er is moed voor nodig om je kop boven het maaiveld uit te steken, met het risico er volledig afgemaaid te worden door je naasten, je collega’s en de rest van de wereld.

Er is moed voor nodig om aan marketing te doen, die opvalt, om zichtbaar te zijn.

En er is moed voor nodig om dingen te doen die je eigenlijk zelf niet leuk vindt, of spannend vindt, of bang voor bent dat het gaat mislukken.

‘Wie zit er nou op mij te wachten?’

Herken je dat stemmetje?

Een van die dingen is Black Friday.

Heb jij al een Black Friday actie voorbereid?

Nee?

Waarom niet?

Laat ik eens iets heel strengs zeggen.

Mensen kopen dingen op Black Friday!

In feite zitten ze nu al te bedenken wat ze volgende week gaan kopen.

Jij misschien ook wel.

Ze kopen die dingen bij de grote bedrijven zoals Cool Blue, Bol of Amazon.

Waarom?

Omdat die Black Friday aanbiedingen hebben.

Liever zouden ze die dingen bij jou kopen.

Maar jij hebt geen Black Friday aanbieding!

In deze tijd overweeg ik elke aankoop en kijk of een plaatselijke of kleine ondernemer mij dat product kan bieden.

Want we moeten elkaar helpen!

Maar als jij het niet aanbiedt, dan ga ik ergens anders kijken.

Waar of niet?

Wat zeg je?

Je vindt Black Friday een beetje overtrokken allemaal? Je wilt daar niet aan meedoen?

Nou, dat moet je zelf weten. Maar ik vind het dom.

Zo, daar heb je mijn strenge uitspraak.

Sorry als ik je tere hartje pijn heb gedaan.

Dus!

Wat ga jij bedenken?

Wat kun jij aanbieden op Black Friday?

Iets spectaculairs?

Echt spectaculaire aanbiedingen werken het beste.

Zeker omdat een korte periode is dat je het aanbiedt.

Dus geen 5% korting. Nee, 50%!

Niet 2 voor de prijs van een. Nee, 3 voor de prijs van 1.

En geef bonussen!

Laat ze watertanden!

En promoot je actie.

Niet 1 keer, nee tien keer! Op Facebook, op LinkedIn, op Insta, in je nieuwsbrief, in een advertentie.

Kom op!

En natuurlijk doe ik ook aan Black Friday.

Ik heb zelfs al een pre-Black Friday actie.

Ik wil je vandaag een kans geven om te investeren in jezelf. Ja, ik weet het, daar is moed voor nodig.

Mijn primeurcursus ‘Het Facebook en Instagram Advertentiesysteem dat altijd werkt’ is namelijk een investering in 2021, in je bedrijf en bovenal in jezelf.

Alleen deze cursus is nog niet klaar. Daarom kun je hem nu kopen, maar je krijgt de cursus pas in december. Wel nog op tijd voor je feestdagencampagnes.

Omdat ie nog niet klaar is, krijg je een pre-Black Friday korting van 50%! De cursus gaat rond de € 200,00 kosten, maar als je je nu aanmeldt is jouw investering slechts € 97.

Maar je krijgt de lessen pas in december.

Ik wil echter wel één tipje van de sluier oplichten.

Het is een systeem dat ervoor zorgt dat jouw advertenties ‘low budget’ heel veel gaan opbrengen.

Een systeem dat er voor zorgt dat je e-maillijst, je naamsbekendheid, je websitebezoekers en je omzet groeit.

Deze cursus ga ik straks verkopen voor meer dan € 200,00.

Je investering is dus gedekt, want je verdient het gegarandeerd terug als je met mijn advertentiesysteem start.

Je loopt geen enkel risico en wint nog meer.

100% garantie.

Als jouw advertenties niet werken zoals je wilt, of niet durft te investeren in advertenties, omdat je niet zeker weet wat er uit gaat komen dan is dit de oplossing voor jou.

Klik op onderstaande link en je bent er als eerste bij:

https://www.e-act.nl/cart/do/add?a=482&p=60667

liefs,

Anne




Neem geen risico

Neem (g)een risico


Investeren is spannend omdat je niet weet of het gaat werken.

Investeren, of dat nou in tijd, energie of geld is, is altijd een risico.

Als je al wist dat het zou gaan werken, zou het geen risico meer zijn, toch?

Een van de goede eigenschappen van een leider is risico durven nemen.

Omdat zij een leider is, neemt ze zowel risico voor zichzelf als voor de mensen die ze leidt.

Niet voor niks betekent opleiden ‘omhoog begeleiden’.

Dit is een van de redenen waarom ik altijd investeer en zal blijven investeren in opleiding.

Ik heb er zelfs een potje voor. In mijn financiële (Profit First) administratie heb ik een potje ‘Opleiding’.

Het leukste is altijd om geld over te hevelen naar mijn winstpotje en daarna naar mijn opleidingpotje.

Want het opleidingpotje is ook winst. Altijd!

Ik heb er bewijs van.

Ik heb al sinds het begin van mijn carrière als ondernemer (1992) geïnvesteerd in leren en het heeft me het veelvoudige opgebracht.

Er zijn nog een paar redenen om te blijven leren:

1. Het maakt je interessanter
Wie is er interessanter – de vrouw die alles leert wat ze in het leven gaat leren en op 40-jarige leeftijd haar geest afsluit, of de oude vrouw die elk jaar een nieuw ding blijft leren?

Steve Martin bracht het eerste deel van zijn leven door met het verfijnen van zijn vak als komiek. Toen hij dat vak onder de knie had, bleef hij nieuwe dingen leren en begon hij zichzelf de banjo te leren. Nu is hij een muzikant van wereldklasse die reist en toert met een bluegrass band.

Steve ging bewust op zoek te gaan naar nieuwe en uitdagende dingen die hem nieuwe levenslessen zouden leren.

2. Het is een gemakkelijke manier om te experimenteren
Leren is een supergoedkope manier om te experimenteren met nieuwe dingen. Je kunt nieuwe activiteiten snel uitproberen.

Er zijn een miljoen nieuwe dingen om te proberen, YouTubevideo’s te bekijken en boeken om te lezen. Bekijk het, vind één of twee dingen per maand om te proberen en kijk wat je ervan vindt.

Je hoeft geen 4 jaar en € 100.000 uit te geven om uit te vinden of je iets nieuws wilt doen. Je hoeft het alleen maar te proberen.

3. Het herinnert je eraan dat leren  een levenslange inspanning is
Het proces van leren – het onhandig uitproberen van iets nieuws, het maken van fouten en het langzaam verbeteren van de situatie – is een kunst waar we als kind jaren aan spenderen, maar waar we later vaak mee stoppen, als we ons richten op professionaliteit en “eruit zien alsof we weten wat we doen”.

Door te investeren in studie heb je een constante herinnering dat er dingen zijn waar je niet goed in bent en die je kunt verbeteren. Het is een constante oefening in nederigheid en een grote herinnering dat leren een levenslange inspanning is.

4. Het vergroot je perspectief op het onmogelijke
Ik hou van het onmogelijke – het zien van het randje van wat je denkt waartoe je in staat bent en dan verder gaan dan dat.

Investeren in leren helpt je te beseffen dat het onmogelijke veel verder weg is dan je denkt. Het is zelfs mogelijk dat je nu niet eens 10% weet en kunt van wat mogelijk is. Door je grenzen te verleggen, nieuwe dingen te proberen en meer te leren over waartoe je in staat bent, verruim je je perspectief op het onmogelijke, leef je een voller leven en stel je je open voor steeds meer mogelijkheden in de toekomst.

5. Niemand kan het je afnemen
Je huis, je auto, je geld kan je afgenomen worden, maar niemand kan je kennis of je vermogen om nieuwe dingen te leren afpakken.

Als je tijd, energie en geld investeert in leren, besteed je het aan dat ene ding dat niemand je kan afnemen – jezelf.

Ik wil je vandaag een kans geven om te investeren in jezelf.

Mijn primeurcursus ‘Het Facebook en Instagram Advertentiesysteem dat altijd werkt‘ is namelijk een investering in 2021, in je bedrijf en bovenal in jezelf.

Alleen deze cursus is nog niet klaar. Daarom kun je hem nu kopen, maar je krijgt de cursus pas in december. Wel nog op tijd voor je feestdagencampagnes.

Omdat ie nog niet klaar is, krijg je een bèta korting van 50%! De cursus gaat rond de € 200,00 kosten, maar als je je nu aanmeldt is jouw investering slechts € 97.

Maar je krijgt de lessen pas in december.

Ik wil echter wel één tipje van de sluier oplichten.

Het is een systeem dat ervoor zorgt dat jouw advertenties ‘low budget’ heel veel gaan opbrengen.

Een systeem dat er voor zorgt dat je e-maillijst, je naamsbekendheid, je websitebezoekers en je omzet groeit.

Deze cursus ga ik straks verkopen voor rond de € 200,00.

Je investering is dus gedekt, want je verdient het gegarandeerd terug als je met mijn advertentiesysteem start.

Je loopt geen enkel risico en wint nog meer. 100% garantie.

Als jouw advertenties niet werken zoals je wilt, of niet durft te investeren in advertenties omdat je niet zeker weet wat er uit gaat komen dan is dit de oplossing voor jou.

Klik op onderstaande link en je bent er als eerste bij:

https://www.e-act.nl/cart/do/add?a=482&p=60667




Elke dag een mail van Anne

Abonneer je op mijn dagelijkse coachingmail om jou als ondernemer onweerstaanbaar te maken.

Ik stuur je (bijna) dagelijks een ontboezeming, ervaring, idee, inspiratie of gewoon een leuke story.