fbpx

Elke dag een mail van Anne

Abonneer je op mijn mails die jou als ondernemer weerbaar, sterk, veerkrachtig en onweerstaanbaar maken.

Je komt hiermee op mijn e-maillijst en je ontvangt (soms dagelijks) mijn e-mails. Zodra het je allemaal te veel wordt, kun je je met één klik uitschrijven.

  • Je voornaam

Wat een top tekst Anne!

En zo mee eens.

Ik werd getriggerd door jouw titel want in alle gesprekken die ik heb met ondernemers hoor ik dit ook. Keep up the good work!

Marja

Lieve Anne, eigenlijk is wat jij doet ook een vorm van kunst.

Met je tomeloze energie en je stroom persoonlijk gerichte nieuwsbrieven met steeds weer relevante onderwerpen maak je mensen enthousiast om wat te leren waar ze beter van worden

Kenneth

Oh Anne, ik word zo blij van jou manier van communiceren! Het spreekt me helemaal aan.

Jenny

Hi Anne, wat een mooi moment om deze mail van jou te krijgen.
Deze opsteker had ik nodig, dank je!

Tessa

Hoi Anne, dank je wel voor je mail. Het was erg leuk om het in mijn inbox te zien verschijnen. Het helpt om vandaag de dag door te komen. Thanks

Brigitte

Lieve Anne, dank je wel voor je mooie e-mail! Dat heeft iedereen nodig, toch?

Irma

Lieve Anne, dank je wel voor je mooie e-mail! Dat heeft iedereen nodig, toch?

Irma

Goedemorgen Anne,  weer zo'n inspirerende tekst van jou 😊.

De meeste mails die iemand mij dagelijks stuurt meld ik af of klik ik direct weg.

Maar die van jou niet.

Ik wordt altijd blij van het positivisme dat van jouw mail uit gaat.

Ron

Het is nooit zo slecht of.....

Het is nooit zo slecht of……


Ons moeder had altijd een hele reeks gezegdes achter de hand voor als ik in een persoonlijke crisis verkeerde.

‘Geen hand vol, maar een land vol’, als het weer eens uit was met een vriendje.

Of als ik dacht iets te kort te komen: ‘Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht’.

Pfffff.

Een van haar favorieten die mij echt boos maakte was: ‘Het is nooit zo slecht, of het is ergens goed voor’.

Als ik helemaal in de put zat.

Alsof dat me uit die dip kreeg!

Als je 12 of 15 bent zijn dat geen dingen die je wilt horen.

Ik vermoed dat mijn moeder ook zichzelf daar moed mee insprak, want ze had het niet gemakkelijk als full-time hoofdverpleegkundige met 6 kinderen.

Voor mij werkte het in ieder geval niet.

Of misschien had het tijd nodig, want in deze tijd denk ik er vaak aan.

Is het een liedje in mijn hoofd geworden.

Want zoals de meeste moeders had ze natuurlijk wel gelijk.

Ik snap dat het voor jou meestal moeilijk zal zijn om te bedenken waar deze Corona tijd dan in hemelsnaam goed voor kan zijn.

Het duurde ook even voor ik het kon opschrijven.

Maar het is er wel en ik weet zeker bij jou ook.

Laat het me eens weten, wat voor goeds dit alles jou gebracht heeft, ondanks omzetverlies, eenzaamheid, angst en aan banden gelegd worden.

En vandaag krijg je van mij een ‘wijsheid’:

‘Het woord crisis wordt in het Chinees met twee karakters geschreven. Het ene staat voor gevaar, het andere voor mogelijkheden’.

En ja, ook die mogelijkheden zijn er.

En dan nog een laatste en dan hou ik op met de wijsneus uithangen:

‘Met een crisis is het net als met de liefde – zolang je erover blijft praten gebeurt er niets’.

Dus wat denk je?

Gaan we er iets aan doen?

Zullen we samen in beweging komen en blijven?

Om je te helpen heb ik een nieuw programma ontwikkeld:

365 Dagen Social Media Succes.

Nee, het is geen cursus, geen lessen, geen uitleg over hoe Facebook of Insta werkt.

Het is anders dan alle 365 Dagen Programma’s die ik tot nu toe heb ontwikkeld (7 stuks maar liefst!).

365 Dagen Social Media Succes is elke dag een motivatiemomentje.

Als je mij voorbij ziet komen dan weet je het.

‘Ik kom in beweging’.

‘Kom op, ik kan dit!’

365 Dagen Social Media succes is iets wat jij nodig hebt, maar ik ook!

Ik heb 365 Dagen Social Media Succes ontwikkeld voor de ondernemers die het gaan redden.

We gaan samen de komende 365 Dagen actief communiceren op social media.

Zodat jouw klanten en volgers je niet vergeten.

Kom onder die steen vandaan!

Kom op, we gaan het samen doen!

Meld je snel aan, want je kunt morgen beginnen.

Kijk hier voor meer informatie over 365 Dagen Social Media succes:

365 Dagen Social Media Succes

liefs,

Anne




Zo trek je in Coronatijden positieve aandacht voor je onderneming: 13 praktische tips


Heel veel ondernemers stellen me deze vraag: ‘Anne, kan ik in deze tijd nog wel promoten, marketen, verkopen?’

Ik zeg ja! Mensen stoppen niet met kopen. Ze zijn misschien minder impulsief, maar aan de andere kant hebben de meesten nu meer tijd en houden ze misschien geld over omdat ze niet op vakantie, naar de kroeg of een restaurant gaan.

Dat klinkt misschien een beetje cru, maar ze moeten toch iets?

Het is niet voor niks dat de webwinkels het momenteel megadruk hebben.

Zorg dat jij ook een soort webwinkel hebt, waar je jouw producten en diensten te koop aanbiedt op een integere, helpende manier.

Voor veel ondernemers is het in dit Corona-tijdperk lastig om te bedenken hoe ze op een positieve manier aandacht kunnen vragen voor hun bedrijf.

Heb jij ook geen idee hoe je dat doet en op welke manier je nu je marketing aanpakt en je producten in de schijnwerpers zet?

In het blog op anneraaymakers.nl van deze week geef ik je tips waarmee dat een stuk makkelijker wordt. Kijk waar jouw kansen liggen en ga aan de slag met de tools en de platforms die jou daarbij ondersteunen.

https://www.anneraaymakers.nl/zo-trek-je-in-coronatijden-positieve-aandacht-voor-je-onderneming-13-praktische-tips/




Het voordeel van lui zijn


Je kent het wel. Wakker worden met een innerlijke juichkreet. Het lichaam voelt zwaar, de ogen staan nog in lodderstand maar in je hoofd heerst nog dat korte moment tijdens het wakker worden waarin alles ineens op zijn plaats viel.

Eindelijk weet je hoe het zit en waar het heen moet. Alles klopt, rijmt, draait en scharniert. In één moment heb je het opgelost. Je bent onoverwinnelijk.

Eén douchebeurt is genoeg om dat geniale inzicht door het putje te spoelen. Wat was dat inzicht ook al weer?

Of je vindt het ineens niet meer zo geniaal. Onhaalbaar eigenlijk.

Het getob begint nog voor je je afgedroogd hebt. Heb ik gisteren die mail van A. beantwoord? Hoe laat heb ik dat overleg? Gaat de zwemles vanmiddag door? Weet de oppas dat S. een feestje heeft? Krijgt B. vandaag de uitslag? Is mijn telefoon opgeladen en heb ik eigenlijk wel zin in dat etentje vanavond?

Druk druk druk. En je gaat het nog drukker krijgen. Omdat we een allemaal een bedrijf willen dat iets voorstelt én een stel gelukkige kinderen. En een vent die ons aanbidt.

We willen ons lijf niet laten verzakken en de laatste Guy Ritchie film niet missen. Je gasten vanavond krijgen geen kaasfondue, maar een flonkerend vijfgangendiner. O ja, en dan moet de keuken nog opgeruimd.

Helaas hebben we niemand die kok, werkster en secretaresse ineen is. Iemand die ook nog snotneusjes afveegt en geraniums verpot. Dat deed je moeder vroeger. Die moet je ook bellen. Pfffff…

Het is zo onproductief, die drukte in je hoofd. Een lijf en een hoofd dat constant vol zit weet niet meer wanneer het echt belangrijk is om in actie te komen. Uit een bonkend hoofd komt nooit een goed idee.

Luiheid, dat is pas productief. De scherpste waarnemingen doe je uit een ooghoek, de briljantste oplossingen dienen zich aan tussen je oogharen.

Niet alleen die aha-momenten bij het ochtendgloren, dommelen in de trein is ook goed, of glazig staren uit het raam.

Belangrijke besluiten neem je niet in de vergaderzaal of aan de keukentafel, maar zomaar, in wat een opwelling lijkt. Ze ploffen neer in een schoon hoofd. Geweldige plannen flakkeren op in kaarslicht.

Iedere dag vertelt z’n verhaal. Bruikbare aanwijzingen liggen voor het oprapen.

Het heerlijke, zinloze, doelloze Niets. Liggen in een hangmat. Wandelingetje langs het kanaal. Netflix niet aanzetten. Een dag niet het internet op. Niet opendoen als je net je teennagels knipt. Niet shoppen, alsjeblieft niet ‘stappen’!

En vergis je niet. Ik bedoel niet dat je je tijd gaat zitten verdoen. Op Facebook of zo. Of fröbelen aan een website, wat jou uren kost en een expert in een half uur voor je doet.

Nee, ik bedoel productieve luiheid.

Durf jij dat aan, die leegte die productief maakt? Als je je dat zou kunnen veroorloven?

Als je tijd over zou hebben in je bedrijf?

Ik hoor je al tegenpruttelen…

Geen tijd. Kan niet. Eerst dit. En dat….

Ik wil iets met je delen. Je hebt altijd tijd ‘over’. Iedereen heeft tijd over. Het is maar wat je er voor ‘over’ hebt.

Wil je weten hoe ik mijn bedrijven zo inricht dat ik altijd tijd over heb voor alles wat ik wil doen (en niet wat ik moet doen)?

Lui is ‘my middle name’. In feite kreeg ik het lumineuze idee voor en typte ik deze mail aan jou in halve ligstand op de bank, starend uit het raam.

Meld je aan voor een kennismakingsgesprek voor de Groeibriljant. Want in de Groeibriljant Mastermind wordt je briljant productief en lui tegelijk.

Wij samen.

Samen met andere briljante breinen.

Kijk hier wat de Groeibriljant Mastermind inhoudt en hoe je een belafspraak maakt.

https://www.fanfactor.nl/cursussen/groeibriljant-mastermind/

We starten in April en er zijn nog twee plekjes vrij.

Liefs,

Anne




Elke dag een mail van Anne

Abonneer je op mijn dagelijkse coachingmail om jou als ondernemer onweerstaanbaar te maken.

Ik stuur je (bijna) dagelijks een ontboezeming, ervaring, idee, inspiratie of gewoon een leuke story.